вівторок, 13 травня 2025 р.

Моцарт і Вівальді

Продовжуємо публікацію матеріалів із циклу «Моя Полтава - мої роки і спогади» волонтера Оксани Кравченко. Нещодавно ми прослухали шедеври двох композиторів на концерті «Моцарт. Вівальді» у виконанні Полтавського академічного симфонічного оркестру, підкерівництвом Єлізара Пащенка.

Ми насолодилися  віртуозними композиціями двох митців у кращих виконаннях.  Протягом усього концерту у ведучої Аліни Синяговської була гарна взаємодія з аудиторією! Геніальні музичні твори Антоніо Вівальді й Амадея Моцарта  пробудили у нас піднесені почуття, допомогли замислитися про сьогодення, про Душу…

Антоніо Вівальді ... Ім'я цього італійського композитора вже стало мистецьким брендом. На нього рівняються, з ним порівнюють і, звичайно ж, насолоджуються неповторною музикою, яку важко перевершити… Антоніо Вівальді, без сумніву, входить до числа найулюбленіших композиторів мільйонів шанувальників музичного мистецтва, а найкращі музиканти й оркестри мають за честь виконувати його твори. У свої 35 років Антоніо  Вівальді працював в театрі «за трьох»: писав опери (по три-чотири на рік), сам їх ставив, та ще й всі фінансові питання вирішував сам – він став співвласником театру «Сани-Анджело». Вівальді створював музику для європейської знаті і королівської сім’ї. Добре відома Кантата; Глорія, були написані для святкування шлюбу Людовика XV в 1725 році. Додаткові екземпляри були написані до народження французьких королівських принцес, а Вівальді було присвоєно звання лицаря імператора Карла VI. Дуже приємно, що в наш час полтавці  й ті, для кого вона стала другою Батьківщиною, вміють цінувати Високу Музику, підтвердженням цього став аншлаг на концерті наприкінці березня.

Друг сім’ї Моцартів, придворний зальцбурзький трубач Йоганн Андреас Шахтнер, розповідав таку історію. Якось Леопольд Моцарт прийшов додому разом з приятелем Шахтнера і побачив, як 4-річний Вольфганг щось пише на нотному папері.  У чорнило син вмочував не тільки перо, але і пальці. Як повідомив молодший Моцарт дорослим, він пише концерт для клавесина. Батько взяв лист, забруднений  сином, заплакав – настільки в творі було все струнко.

Коли Вольфгангу було близько восьми, його талант високо оцінив Йоганн Крістіан Бах (син того самого Йоганна Себастьяна Баха). Кілька разів вони грали на публіці разом: Бах садовив на коліна маленького генія і виконував з ним сонати на клавесині: кілька тактів він, декілька – Моцарт. Слухачам же здавалося, що за інструментом всього один музикант – настільки злагоджено вони звучали. Також артисти грали в чотири руки і багато розмовляли про музику.

На концерті було чимало сюрпризів. Вперше ми почули  гру двох музикантів Пастухових , які грають на фаготі. Це Пастухов Олександр Валерійович, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри духових та ударних інструментів і оперно-симфонічного диригування Харківського національного університету мистецтв імені І.П. Котляревського, соліст академічного симфонічного оркестру Харківської обласної філармонії. А ще його сина Кирила, наймолодшого у цій прекрасній династії музикантів, котрий навчається у львівському ліцеї. Для юного митця полтавська сцена стала першою сходинкою до великого майбутнього успіху. Вперше Юрій Кириченко, Народний артист України, виконував твори смичком, що надав меценат і галерист Віктор Бажан із свого приватного музею. 

Оплески лунали постійно та вигуки «Браво». Зал жив одним диханням із музикантами. 

                               Оксана Кравченко, член НСЖУ та МСПУ




 

2 коментарі:

  1. ПРЕКРАСНИЙ КОНЦЕРТ І ПУБЛІКАЦІЯ.

    ВідповістиВидалити
  2. Вітаємо всіх читачів блогу та авторів. Цей матеріал передрукували в інтернет-виданні в Італії 5 червня. Вітаємо всіх авторів цього блогу з Днем журналіста.

    ВідповістиВидалити