Фентезі займає помітне місце у сучасній літературі. Шаленою популярністю цей стиль в нашій бібліотеці користується серед молоді, особливо твори таких авторів, як Дж.Р.Р. Толкієна, Урсула Ле Гуїна, Клайва Л’юіса, Террі Пратчетта, Стівена Кінга. А книги Анжея Сапковського, зазвичай, не затримуються на полицях.
Наш колега та користувач біліотеки-філіалу №5 Денис Мотузюк великий прихильник цього автора і фентезі взагалі, він перечитав майже всі книги цього жанру та охоче ділиться своїми враженнями.
Наш колега та користувач біліотеки-філіалу №5 Денис Мотузюк великий прихильник цього автора і фентезі взагалі, він перечитав майже всі книги цього жанру та охоче ділиться своїми враженнями.
"Анджей Сапковський – польський письменник, який пише у стилі фентезі. Серед його робіт найвідомішим є цикл «Відьмак». Анджей Сапковський є одним з перших письменників, який зрозумів постмодерністський потенціал фентезі. Пан Сапковський чудово орієнтується у медієвістиці та літературі, він провів ґрунтовну роботу у цих напрямках. Автор також прекрасно знає канон фентезі, його походження та особливості, тож почав чудову постмодерністську гру під назвою «Відмак».
Досвідчений читач та знавець літератури одразу вгадає постмодерністські посилання у тексті «Відьмака» і, як і очікується від постмодернізму, очікуваного розвитку подій не буде. Анджей Сапковський вміло грає із знайомими образами, розвиваючи сюжет послідовно, але у неочікуваний спосіб. «Відьмак» містить багато алюзій та образів, але письменник навмисне уникає їх однобокого трактування. Усі явища описані та показані у цьому циклі мають подвійний сенс. На кожне твердження легко знаходиться заперечення, а речі виглядають не такими, якими вони здаються.
Анджей Сапковський для образу головного героя обрав суворого професіонала, який добре заробляє, але якимось чином вічно залишається без грошей, який непримітно виглядає, але якимось чином користується успіхом та популярністю. Тут можна помітити тонкий авторський жарт над штампами та заяложеністю багатьох творів «фентезі» невисокої якості. Його
супутник, своєрідний «Санчо Панса» становить разючий контраст мрійливості та романтичності на відміну від практичності головного героя. Геральт із Рівії та Любисток стали впізнаваною парою літературних героїв, щось на кшталт дзеркального відображення Дон Кіхота та Санчо Панси.
Сапковський один з перших письменників, який став використовувати образи з народних казок у серйозному, навіть похмурому ключі. Як досліднику літератури, письменнику було добре відомо, що казки писались зовсім не для дітей. Але навіть знаючи це, його трактування виявляються абсолютно несподіваними. Також знання медієвістики дозволили Анджею
Сапковському достовірно зобразити світ «Відьмака». З одного боку, тут є все, що трапляється у середньостатистичному фентезі – чарівники, королі, дракони та принцеси. А з іншого боку – уся непривабливість середньовічного суспільства тут показана у всій «красі». Королі некомпетентні, чарівники інтригують заради влади, принцеси розбещені, а дракони – вимираючий вид. Похмуру картину «Відьмака» розбавляють авторська іронія та тонкий гумор.
Анджей Сапковський чудово знає, що у часи, коли погано все і немає просвіту, єдиний порятунок – це сміх, хоч і гіркий.
Рекомендовано шанувальникам літератури фентезі."
Денис Мотузюк
Немає коментарів:
Дописати коментар