вівторок, 1 червня 2021 р.

«Вертикаль життя»

Шановні читачі бібліотеки-філії № 5 ЦБС, вітаю з початком літа! Продовжую цикл «Моя Полтава - мої роки і спогади». Багато років у Полтаві мене називали Агнією Барто - це дитяча поетеса, прозаїк, драматург, кіносценарист, бо все життя, коли я працювала, було пов’язане з молоддю обласного центру.

Навіть у свій вільний час я проводила безкоштовні заходи для дітей та студентів, були також  і багаторічні проекти, як, наприклад, «День Оксан» - протягом 9 років у Полтавській обласній  бібліотеці для дорослих, «У житті завжди є місце загадковому « - там же - 3 роки, а ще у літературно-меморіальному  музеї Володимира Короленка - протягом 9 років  організовувала і проводила проект «Весна. Жінка. Кохання». Всі ці діти - учасники моїх заходів давно виросли, мають вже своїх дітей. Але нині хочу розповісти про юні таланти нашого  міста ХХІ ст., в якому живу все своє життя, після закінчення Київського інституту культури ім. О. Корнійчука. Саме розповідь про колектив гуртка «Діалог» до Дня захисту дітей відкриває  цикл «Моя Полтава - мої роки і спогади» у червні 2021 року.

Оксана Кравченко

На заняттях Зразкового художнього колективу гуртка літератури та публіцистики «Діалог», що створено при Полтавському обласному центрі естетичного виховання учнівської молоді,  який очолює талановитий педагог  Яна Лебідь, про яку ми вже говорили у березні 2021 року,   так цікаво, що час спливає непомітно.  До речі, цього року Центру виповнилося 25 років. Протягом трьох днів з 17 по 19 лютого у Київському Палаці дітей та юнацтва в онлайн форматі проходив Відкритий методичний фестиваль закладів позашкільної освіти «Кyiv M-Fest 2021». Своїм досвідом з колегами з усієї України ділилися 30 спікерів, які неабияк зацікавили більше 2000 педагогів і батьків. Під час Фестивалю був проведений конкурс на кращу методичну розробку з позашкільної освіти на який було подано 60 цікавих і корисних робіт. Серед переможців – педагоги Києва, Запоріжжя, Сум, Бердичева та Полтави. У  номінації «Я - методист закладу позашкільної освіти» перемогла Яна Лебідь з розробкою «Алгоритм інноваційної діяльності: теорія та досвід впровадження в Полтавському обласному центрі естетичного виховання учнівської молоді».Отож вітаємо Центр із ювілеєм, а Яну Володимирівну з перемогою!

Саме гуртківці «Діалогу» в минулому році створили чудову книгу есе під назвою «Вертикаль життя». Авторами її стали дівчата : Анастасія Дрозд, Олена Авєріна , Поліна Ткаченко, Мая Розиєва,  Іра Шолокова , Марія Бегмат, Вікторія Майстренко , Марина Добренька та Анна Гайворонська. Найстарша у гуртку  Олена  Авєріна, якій  20 років. Дівчина полюбляє літературу, її улюблений письменник Жуль Верн. Вона відвідує заняття для особистого культурного розвитку. Тут полтавка навчилася писати публіцистичні статті. Він допоміг різносторонньо розвиватися. Анастасія Дрозд , котрій  16 років , як і Олена вже 5 років ходить на заняття гуртка. Анастасія поділилася:» Мені приносить задоволення спілкування у колі однодумців, та звісно ж можливість втілити всі свої думки на папері. Завдяки гуртку «Діалог» я спробувала себе у різних напрямках медіа, літератури та журналістики. Ретельно вивчила всі аспекти журналістської діяльності та спробувала себе у ролі письменниці. Майбутньою професію я навряд чи пов’яжу з діяльністю гуртка, але я продовжу саморозвиток у цій сфері.» П’ятнадцятирічна Вікторія Майстренко сказала про прихід у гурток: «Спочатку мене покликала моя подруга, а потім мені сподобалось відвідувати, сподобалося оточення». Завдяки гуртку,  Вікторія за 2 роки навчилася трішки писати есе та інші твори, знайшла нових друзів, почала читати книги, щоб збагатити своє мовлення. Вікторія не планує стати журналістом,  публіцистика для неї - хобі. Поліна Ткаченко, якій 13 років, що захоплюється історією, англійською мовою, літературою, розповіла, що почала ходити сюди, щоб спробувати щось нове, а потім зрозуміла, що хоче пов'язати своє життя із публіцистикою. Марія Бегмат, котрій 12 років, окрім журналістики і публіцистики ще займається вокалом та  волейболом. Відвідує гурток понад 3 роки. Має багато публікацій. У журналі «Потяг» декілька віршів та прозових творів, ще у журналі «Альманах», також у збірці казок 2019 року казка та у збірці 2020 анотація до неї. Твір у філософській збірці «Вертикаль життя» та передмова до неї. Дівчинці цікаво цим займатися і вона  хоче в майбутньому працювати у цій сфері. Дванадцятирічна  Марина Добренька, яка ще не визначилася з майбутньою професією, прийшла у гурток  тому, що там дуже цікаво, всі діти як рідні, можна поспілкуватись. Марина наголосила: "Мені потрібно це для того, щоб вміти правильно і чітко висловлювати свою думку, також знаходити себе і розкривати свій талант".

Сам процес написання есе є розумовим тренінгом високої інтенсивності. Есе «немов на долоні» демонструє знання, ерудицію, здатність до самостійного мислення, уміння висловити свої думки. Я вперше у Полтаві зустрічаю подібне, бо зазвичай школярі пишуть казки чи короткі оповідання. 

Збірка есе вихованців Зразкового художнього колективу гуртка літератури та публіцистики «Діалог» вміщує твори, головні думки яких базуються на рядках поезії Ліни Костенко, класика української літератури, чиї твори давно увійшли до навчальних програм, стали піснями, символами «І все на світі треба пережити…» взятих за епіграфи до текстів і розміщених у почерговості рядків поезії. Книга розрахована на широке коло читачів.

Оксана Кравченко член НСЖУ, МСПУ


 

Немає коментарів:

Дописати коментар